Tak piszemy na maszynie
Komentarze: 0
Życzę Ci... gorącej filiżanki kawy, którą ktoś dla Ciebie zrobi, nieoczekiwanego telefonu od starego przyjaciela, zielonych świateł na Twojej drodze do pracy albo sklepu, najszybszej kolejki w sklepie, ulubionej piosenki w radio. Życzę Ci dnia pełnego szczęścia w perfekcyjnych dawkach, które dadzą Ci radosne poczucie, że życie uśmiecha się do Ciebie, obejmuje Cię i przygarnia, ponieważ jesteś kimś specjalnym. Życzę Ci dnia Pokoju, Szczęśliwości i radości...............Cholerne łańcuszki szczęścia przesyłane przez gg!!
Kwizowe niewiadome teraz odgadnione !
Każdy narząd zmysłu składa się z:
aparatu dodatkowego umożliwiającego zadziałanie bodźca na receptor oraz receptorów, czyli właściwych elementów reagujących na bodźce
Wiele danych klinicznych wskazuje, że o roli różnych obszarów kory mózgowej można wnioskować na podstawie deficytów w czynnościach poznawczych występujących u ludzi z uszkodzeniami chorobowymi lub urazowymi mózgu.
Zaznacz właściwe twierdzenie:proces chorobowy występujący we wzrokowej okolicy projekcyjnej przejawia się deficytami widzenia w określonych częściach pola widzenia
Zaznacz błędne twierdzenie:proces chorobowy występujący w słuchowej okolicy asocjacyjnej przejawia się deficytami słyszenia określonych częstotliwości źródeł dźwięku, np. wysokich tonów
Do ktorego plata odnosi sie opis: ? w placie tym jest zlokalizowana pierwszorzedowa (projekcyjna) okolica czuciowa (somatosensoryczna), obejmujaca pola cytoarchotektoniczne 3,2, 1, stanowiaca korowy obrszar czucia somatycznego, glownie dotyku i czucia glebokiego. Okolica ta zawiera reprezentacje przeciwleglych obszarow ciala w okreslonym w homunkulusa (tzw. malego czlowieka) ukladzie przestrzennym. Ku tylowi od okolicy czuciowej znajduje sie czuciowa okolica asocjacyjna, dokonujaca integracje informacji sensorycznej, dzieki ktorej jest mozliwe rozpoznawanie przediotow obejmowanych reka orac odena ich cech za pomoca dotyku. odp: PLATA CIEMIENIOWEGO
TATA + / - OJCIEC Gdyby nie był zmuszony, udawałby,ze słyszy na ucho. tym czasem odpoczywa przy badaniach w szpitalu na Banacha. (W tym szpitalu umarła moja babcia : SUKINKOTY!)
Co ja widzę? Piżamka, papucie, okulary? Czy to mój tata? Tak bo obok: Laptop, komórka, dużo słodyczy, dużo gazet i dużo Kryńskich :)
Jedyna rozrywka w szpitalu to jak przychodza pielęgniarki i dają w żyłę, w dupe i znowu w zyłę? Jest na bloku C , bo na A nie było miejsca.Gdyby było miejsce, to oni nie wytrzymali , by pewnie, bo ja w nocy chrapię. Nie sądzę - opowiada pielęgniarka - tam wszyscy są głusi :)
Harpia jest właścicielka mieszkania, więc bez jej zgody nie mozna nic zrobić. Może odciąć prąd w całym domu ale miec połaczenie tylko w swoim pokoju. Teściowa Beaty.
Beata przyjechała do nas poprać małej . Przy okazji mama je podpasła, wykąpały się, ogrzały.
Masa papierowa śmierdzi octem, więc długo nie polepiłam z Patrycją. Po kąpieli miałam ją uspac. Połozyłam kolo siebie, ładnie pod kocykiem, na poduszeczce. Zaczęłam udawac ,ze śpię. Komentarz Patrycji, kiedy wychodziła z pokoju: CIcho... Bo ciocia spi!
IM więcej Ciebie Tym mniej... mam ochote na Ciebie patrzeć .Zastanawiam się czego nie robić, żeby nie umarł z zawstydzenia. Zboczony psycholog :) Tak czy inaczej: Czy gapię sie na Roberta, czy Marcin się gapi na mnie, dobrze się bawimy. Siekierka :)
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
http://www.ogniskowiec.znp.edu.pl/publikacje/inne/przykladowyzestwcwiczen.htm
– programu nastawionego na rozwijanie, poprzez odpowiednie ćwiczenia i zabawy ruchowe, takich cech, jak: poczucie własnej wartości i pewności siebie, poczucie bezpieczeństwa, odpowiedzialność, wrażliwość, umiejętność nawiązywania kontaktów z drugą osobą.Proponowane ćwiczenia kształtują świadomość własnego ciała, pobudzają ekspresję, inwencję, relaksują. Wszystkie wymagają współdziałania z partnerem lub grupą, wyzwalając i utrwalając pozytywne emocje. Szczególną rolę metoda ta odgrywa w pracy z dziećmi nadpobudliwymi, agresywnymi, lękliwymi, z powodzeniem jest też stosowana w przypadkach głębszych zaburzeń rozwojowych.
Ćwiczenia w parach (partner „aktywny” i partner „bierny”)...Pozycja siedząca: ćwiczący siedzi, opierając się plecami o partnera (nogi ugięte w kolanach); pcha plecami partnera, starając się pokonać jego opór (zmiana ról)....Pozycja stojąca (tyłem): ćwiczący delikatnie kładzie się na plecach partnera, a ten stara się częściowo przyjąć ten ciężar....Pozycja stojąca (tyłem): całkowite przyjęcie ciężaru, tak aby współćwiczący mógł oderwać nogi od podłoża....Ciągnięcie za kostki ćwiczącego, leżącego na brzuchu lub na plecach....Ciągnięcie za przeguby rąk lub łokcie ćwiczącego leżącego na plecach....Kołysanie: pozycja siedząca, tworzenie „fotelika” dla ćwiczącego „pasywnego” i obejmowanie go, łagodnie kołysząc do przodu...Kołysanie w różnych kierunkach: obejmujemy jedną ręką partnera, drugą opieramy z tyłu o podłogę. „Opiekujący się” musi cały swój ciężar przenieść na rękę opartą z tyłu....Przyjęcie całego ciężaru ciała partnera: ćwiczący” aktywny” w klęku podpartym „pasywny” kładzie się dowolnie, „aktywny” porusza się po sali w różnych kierunkach....Prowadzenie „ślepca”: ćwiczący zamyka oczy i jest oprowadzany (wymaga zaufania do „przewodnika” oraz zdecydowania i pewności siebie osoby aktywnej).
Ćwiczenia ”przeciwko” w parach....„Skała”: ćwiczący staje stabilnie w rozkroku podpartym lub siedzi mocno podparty o podłoże – współćwiczący próbuje przesunąć „skałę”, pchając lub ciągnąc w różnych kierunkach....„Worek”: to samo ćwiczenie ze współćwiczącym leżącym na brzuchu, a także próbowanie przewrócenia współćwiczącego na drugą stronę....„Paczka”: dziecko zwija się w kłębek, a współćwiczący usiłuje „rozwiązać paczkę”, ciągnąc za nogi i ręce.
Ćwiczenia „razem” w parach (obydwaj partnerzy „aktywni”)...Partnerzy siedzą złączeni plecami, po czym wstają, nie odrywając się od siebie, napierając na siebie plecami tak, aby obydwaj powstali...Kołysanie się: siedząc przodem do siebie z lekko zgiętymi nogami, ćwiczący trzymają się za ręce lub przeguby, na zmianę kładą się na plecy i są przeciągani przez partnera....Równowaga: stojąc do siebie twarzą i trzymając się za ręce, ćwiczący odchylają się i przechodzą do siadu, a następnie razem wstają.
Ćwiczenia „razem” w grupie....W tych ćwiczeniach uczestniczą trzy lub więcej osób. Ćwiczenia wymagają dobrego współdziałania, „zgrania” partnerów....Wszyscy pracują razem jako grupa....Kołysanie: dwóch ćwiczących siedzi naprzeciwko, pomiędzy nimi trzeci, kolana lekko ugięte i rozsunięte, ręce wyciągnięte do przodu, ćwiczący w środku jest kołysany na boki przez partnerów....Ćwiczenia skoczne: dwóch współćwiczących wspomaga osobę skaczącą, trzymając ją za dłonie i łokcie.... Huśtanie: dwóch współćwiczących huśta trzeciego partnera.
Pokaż, proszę, gdzie masz oko? Gdzie masz ucho?, gdzie masz nos? Pokaż rękę, pokaż nogę Gdzie na głowie rośnie włos? Podnieś rękę, tupnij nogą Kiwnij głową – tak lub nie Klaśnij w ręce, skocz do góry Teraz zabawimy się!
Masaż pleców” – wg W. Sherborne
– jedno dziecko leży na brzuchu, drugie wykonuje masaż zgodnie ze słowami wiersza.
Tak piszemy na maszynie A..B...C....kropka, przecinek (lekkie uderzanie opuszkami palców)
Tutaj płynie rzeczka (całą dłonią wzdłuż kręgosłupa)
Tu przyszła pani w szpileczkach (palce wskazujące uciskają sztywno)
Potem przeszło stado słoni (ugniatanie dłońmi w łódeczkę)
A za nimi stado koni (stukanie pięściami)
Potem przeszła szczypaweczka (lekkie szczypanie po bokach kręgosłupa)
Zaświeciły dwa słoneczka (okrężny masaż dłońmi łopatek)
Spadło drobniutki deszczyk (lekkie uderzenie palcami)
Czy poczułeś dreszczyk? (dotyk szyi)
Dodaj komentarz