WIEDZA na zaś
Komentarze: 0
L.p. |
Pytanie |
1 |
Agresja interpersonalna: od czego zależy; jakie ma konsekwencje dla jednostki; wpływ mediów na zachowania agresywne. |
2 |
Atrakcyjność interpersonalna: teorie, przykłady badań. |
3 |
Autoprezentacje: rodzaje, uwarunkowania, konsekwencje. |
4 |
Co dla rozumienia zachowania się człowieka wniosła psychologia ewolucyjna? |
5 |
Co to jest „inteligencja”? Omów różne rozumienie inteligencji na podstawie wybranych koncepcji. |
6 |
Czy cechy temperamentalne mogą ulegać zmianie? Uzasadnij odwołując się do konkretnych koncepcji. |
7 |
Czy człowiek jest istotą myślącą racjonalnie? Omów zagadnienie w odniesieniu do wyników badań nad rozumowaniem i podejmowaniem decyzji. |
8 |
Czy inteligencję naprawdę można mierzyć? Omów kontrowersje wokół pomiaru inteligencji. |
9 |
Czy każdy może być twórczy - jakie cechy osobowości sprzyjają aktywności twórczej? |
10 |
Czym się różnią procesy samokontroli od mechanizmów obronnych. |
11 |
Czynniki środowiskowe warunkujące jakość zmian rozwojowych w okresie dorosłości. |
12 |
Deformacje percepcji społecznej (np. błędy atrybucji). |
13 |
„Dziedziczność czy środowisko?” – spór o podstawowe determinanty różnic indywidualnych. |
14 |
Fizjologiczne koncepcje emocji – scharakteryzuj wybraną koncepcję. |
15 |
Heurystyki wydawania sądów społecznych. |
16 |
Humanistyczne podejście do osobowości – scharakteryzuj wybraną koncepcję. |
17 |
Jak kultura może wpływać na osobowość? |
18 |
Jak można wyjaśnić wpływ doświadczeń wczesnodziecięcych na przebieg procesu rozwoju? |
19 |
Jakie funkcje mogą pełnić emocje? |
20 |
Jakie funkcje pełni ekspresja emocji? |
21 |
Jakie miejsce w badaniach psychologicznych mają badania prowadzone na zwierzętach? |
22 |
Konflikty: rodzaje, procesy im towarzyszące; sposoby rozwiązywania. |
23 |
Małe grupy: procesy wewnątrzgrupowe, struktury, zjawisko konformizmu; myślenie grupowe. |
24 |
Myślenie dywergencyjne i konwergencyjne. |
25 |
Ograniczenia badań podłużnych nad rozwojem człowieka. |
26 |
Omów dwuczynnikową koncepcję emocji Schachtera i Singera. |
27 |
Omów elementy struktury myślenia. Jaką rolę pełnią reguły algorytmiczne i heurystyczne w procesie myślenia? |
28 |
Omów problem pierwszeństwa afektu i poznania. |
29 |
Osoby dorosłe jako osoby znaczące w procesie rozwoju w okresie dzieciństwa. |
30 |
Podstawowe funkcje procesów motywacyjnych –omów na podstawie wybranej koncepcji. |
31 |
Podstawowe funkcje uwagi. Adaptacyjna rola funkcji selektywnej uwagi. |
32 |
Porównaj koncepcje cech osobowości. |
33 |
Postawy i ich zmiany. |
34 |
Prawidłowości percepcji społecznej. |
35 |
Problemy etyczne badań eksperymentalnych nad rozwojem człowieka. |
36 |
Procesy automatyczne i kontrolowane i ich rola w sterowaniu zachowaniem. |
37 |
Procesy radzenia sobie ze stresem. |
38 |
Przedstaw strukturę i funkcjonowanie różnych form reprezentacji pojęciowych. |
39 |
Regulacyjne funkcje schematów poznawczych. |
40 |
Rola ja w funkcjonowaniu człowieka. |
41 |
Scharakteryzuj wybraną koncepcję pamięci operacyjnej. |
42 |
Scharakteryzuj wybraną psychodynamiczną koncepcję osobowości. |
43 |
Scharakteryzuj wybrany, magazynowy model pamięci. |
44 |
Struktura pojęć naturalnych. |
45 |
Styl działania a temperament. Co wiadomo o stylu działania osób o różnym zapotrzebowaniu na stymulację? |
46 |
Świadomość i nieświadomość w procesach emocjonalnych. |
47 |
Teorie atrybucji: klasyczne i nowe modele; przykłady badań. |
48 |
Zachowania prospołeczne: teorie, przykłady badań. |
49 |
Znaczenie koncepcji rozwoju Jeana Piageta. |
50 |
Związek funkcjonowania pamięci z emocjami. |
http://www.swps.edu.pl/new_www/studenci/prace_dyplomowe_1152707733/egzamin_magisterski_1152708241
pytania na egzamin magisterski SWPS
Forum o pytaniach na examin magisterski SWPS
http://www.swps.fora.pl/viewforum.php?f=1&sid=32b1ed78823c5d29fde09bf545ae98fd
Dodaj komentarz