mar 14 2007

WIEDZA na zaś


Komentarze: 0

L.p.

Pytanie

1

Agresja interpersonalna: od czego zależy; jakie ma konsekwencje dla jednostki; wpływ mediów na zachowania agresywne.

2

Atrakcyjność interpersonalna: teorie, przykłady badań.

3

Autoprezentacje: rodzaje, uwarunkowania, konsekwencje.

4

Co dla rozumienia zachowania się człowieka wniosła psychologia ewolucyjna?

5

Co to jest „inteligencja”? Omów różne rozumienie inteligencji na podstawie wybranych koncepcji.

6

Czy cechy temperamentalne mogą ulegać zmianie? Uzasadnij odwołując się do konkretnych koncepcji.

7

Czy człowiek jest istotą myślącą racjonalnie? Omów zagadnienie w odniesieniu do wyników badań nad rozumowaniem i podejmowaniem decyzji.

8

Czy inteligencję naprawdę można mierzyć? Omów kontrowersje wokół pomiaru inteligencji.

9

Czy każdy może być twórczy - jakie cechy osobowości sprzyjają aktywności twórczej?

10

Czym się różnią procesy samokontroli od mechanizmów obronnych.

11

Czynniki środowiskowe warunkujące jakość zmian rozwojowych w okresie dorosłości.

12

Deformacje percepcji społecznej (np. błędy atrybucji).

13

„Dziedziczność czy środowisko?” – spór o podstawowe determinanty różnic indywidualnych.

14

Fizjologiczne koncepcje emocji – scharakteryzuj wybraną koncepcję.

15

Heurystyki wydawania sądów społecznych.

16

Humanistyczne podejście do osobowości – scharakteryzuj wybraną koncepcję.

17

Jak kultura może wpływać na osobowość?

18

Jak można wyjaśnić wpływ doświadczeń wczesnodziecięcych na przebieg procesu rozwoju?

19

Jakie funkcje mogą pełnić emocje?

20

Jakie funkcje pełni ekspresja emocji?

21

Jakie miejsce w badaniach psychologicznych mają badania prowadzone na zwierzętach?

22

Konflikty: rodzaje, procesy im towarzyszące; sposoby rozwiązywania.

23

Małe grupy: procesy wewnątrzgrupowe, struktury, zjawisko konformizmu; myślenie grupowe.

24

Myślenie dywergencyjne i konwergencyjne.

25

Ograniczenia badań podłużnych nad rozwojem człowieka.

26

Omów dwuczynnikową koncepcję emocji Schachtera i Singera.

27

Omów elementy struktury myślenia. Jaką rolę pełnią reguły algorytmiczne i heurystyczne w procesie myślenia?

28

Omów problem pierwszeństwa afektu i poznania.

29

Osoby dorosłe jako osoby znaczące w procesie rozwoju w okresie dzieciństwa.

30

Podstawowe funkcje procesów motywacyjnych –omów na podstawie wybranej koncepcji.

31

Podstawowe funkcje uwagi. Adaptacyjna rola funkcji selektywnej uwagi.

32

Porównaj koncepcje cech osobowości.

33

Postawy i ich zmiany.

34

Prawidłowości percepcji społecznej.

35

Problemy etyczne badań eksperymentalnych nad rozwojem człowieka.

36

Procesy automatyczne i kontrolowane i ich rola w sterowaniu zachowaniem.

37

Procesy radzenia sobie ze stresem.

38

Przedstaw strukturę i funkcjonowanie różnych form reprezentacji pojęciowych.

39

Regulacyjne funkcje schematów poznawczych.

40

Rola ja w funkcjonowaniu człowieka.

41

Scharakteryzuj wybraną koncepcję pamięci operacyjnej.

42

Scharakteryzuj wybraną psychodynamiczną koncepcję osobowości.

43

Scharakteryzuj wybrany, magazynowy model pamięci.

44

Struktura pojęć naturalnych.

45

Styl działania a temperament. Co wiadomo o stylu działania osób o różnym zapotrzebowaniu na stymulację?

46

Świadomość i nieświadomość w procesach emocjonalnych.

47

Teorie atrybucji: klasyczne i nowe modele; przykłady badań.

48

Zachowania prospołeczne: teorie, przykłady badań.

49

Znaczenie koncepcji rozwoju Jeana Piageta.

50

Związek funkcjonowania pamięci z emocjami.

http://www.swps.edu.pl/new_www/studenci/prace_dyplomowe_1152707733/egzamin_magisterski_1152708241

pytania na egzamin magisterski SWPS
Forum o pytaniach na examin magisterski SWPS

http://www.swps.fora.pl/viewforum.php?f=1&sid=32b1ed78823c5d29fde09bf545ae98fd

krystyna83 : :
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz