Archiwum wrzesień 2005


wrz 30 2005 Piękny sen...
Komentarze: 1

 

Miałam sen, piękny sen.

Spotkaliśmy się przez przypadek na mieście.

Odwiózł mnie autobusem do domu.

Trochę rozmawialiśmy.

On miał wysiąść przystanek wcześniej niż ja.

Pojechał dalej, i niespodziewanie... mnie objął.

Poczułam się niewiarygodnie dobrze.

Budząc się ze wzruszenia uroniłam kilka łez.

Czy to się nazywa szczęście?

 http://www.rothamsted.bbsrc.ac.uk/notebook/courses/guide/images/dna.gif

 

Tyle mamy wspólnego co ACTG.

Tylko my jesteśmy trochę inaczej zakodowani.

Ten kod można złamać

Tak mocno się przytulić

Stworzyć z siebie zwiniętą helisę.

Przytul mnie tak...

 

i niespodziewanie... mnie objął.

Poczułam się niewiarygodnie dobrze.

 

Czy to się nazywa szczęście?

 

Program Maslow.

http://interbuda.eduseek.interklasa.pl/jablonzs/piramida2.gif

 

Brak dostępu do poziomu:

potrzeby bezpieczeństwa,

z powodu nie wykonania zadań z

poziomu potrzeby fizjologiczne.)

 

 

Nagrałam tacie, to, o co mi chodzi.

Tak żeby to było poparte wiedzą naukową.

„ Nie ważne jest teraz, co ty myślisz,

 tylko jak to zrobić żeby było lepiej”

 powiedział. (on zawsze, na bakier trochę był)

Mama, ze mną chodzi po lekarzach, załatwia, leczy.

Doszłam do tego, że to, co się zad ziało,

było dawno dawno, w mojej psychice

 i do dziś nie potrafię sobie z tym poradzić.

Próbują się teraz do mnie dobijać.

Kiedy się źle czuję, wykrzykuję im w twarz,

co mnie boli, potem zamykam się w skorupie,

mając przekonanie, że nie słuchają.

Chora dusza, czy chore ciało?

Leki na ciało zaleczają emocje, ale nigdy nie wyleczą duszy.

 

„Mam tego dość!

Tego, ze domyślasz się błota,

jakie mam w głowie,

tego,że mnie rozumiesz,

tego, ze nie masz mi za złe,

tego,ze mi wybaczasz.

Chciałabym, żebyś mnie nienawidziła,

żebyś mnie biła, żebyś cierpiała tak jak ja...”

Bo kocham Cię, tak mocno, że aż cię nienawidzę.

E-E. Schmitt ”Małe zbrodnie małżeńskie

 

A miało być tak pięknie, a miało nie wiać w oczy nam,

a miało być 100 lat, a jest 100 lamotrixu.

 

Nadal rozkminiam dwa przypadki:

Atrybucja zewnętrzna:

przypisuję to, co się stało, innym. (obiektywne?)

Atrybucja wewnętrzna:

 przypisuje to, co się stało, sobie. (subiektywne?)

”Kto ma rację?”

 

Człowiek zdesperowany

zrobi wszystko by sobie pomóc.

Aromaterapia, herbatki.

Krzyżówkowy szał. Każdy z nas ich 500 miał.

  

Pytanie na dżem dobry

. Jestem w białe czy czarne paski?

We mnie więcej pozytywów, czy negatywów.

Pragnę zdjęcia duszy.

 

 http://homepage.univie.ac.at/Peter.Wienerroither/bilder/zebra.jpg

 

Popiela myszy zjadły, my się nie damy zjeść!

 

Niska frekwencja w wyborców, bo nie ufają.

Wybory to nie Matrix, to rzeczywistość.

Ludzie pozbawiają się sami prawa do głosu.

 „Co z tą Polską?”

 Czym się różni Donald Tusk od Lecha Kaczyńskiego?

Tusk jest jak zwykły banan, Kaczyński jest jak czikita

krystyna83 : :
wrz 26 2005 "dzieci kreskówki" minusy
Komentarze: 0

Błędy rodziców

 

Zbyt długie przesiadywanie dziecka

przed komputerem

to najczęściej wina rodziców,

którzy często traktują go jak zabawkę,

zapewniającą im spokój na długie godziny.

Rzeczywiście,

maluch zafascynowany

wciąż zmieniającymi się obrazami

nie absorbuje ich uwagi.

Niestety po długim przebywaniu dziecka

przed ekranem

uwidoczniąją się negatywne skutki:

zmęczenie, nerwowość,

rozdrażnienie i płaczliwość.

Telewizja działa izolująco

poprzez treści programów,

które zdają się promować wszelką sztuczność,

a też poprzez zwyczaje ludzi

zasiadających przed telewizorami.

Rzadko się do siebie odzywają.

Opanowani przez odrealniony świat

pokazywany w telewizji,

wczuwają się w życie

postaci fikcji telewizyjnej,

zamiast nawiązywać łączność

z sąsiadami i krewnymi,

spotykać się z przyjaciółmi.

Dlatego nie traktuj

komputerowych gier

jako najlepszego pomysłu

na samodzielną zabawę dla maluszka.

Ale też nie zabraniaj w nie grać,

tylko dobierz takie,

które dla malca będą naprawdę pożyteczne.

krystyna83 : :
wrz 26 2005 "dzieci kreskówki" plusy
Komentarze: 0

PROGRAMY EDUKACYJNE W TV KORZYSTNIE WPŁYWAJĄ NA ROZWÓJ INTELEKTUALNY DZIECI

Programy edukacyjne w telewizji wpływają korzystnie na zdolności intelektualne dzieci - donoszą badacze z USA na łamach pisma "Child Development".
Zespół pod kierunkiem dr Alethy C. Huston z Wydziału Ekologii Człowieka na University of Texas w Austin zbierał dane na temat programów oglądanych przez dzieci w wieku od 2 do 7 lat. Badania trwały 3 lata i objęły 200 dzieci. Badacze testowali regularnie zdolności dzieci w zakresie czytania, matematyki, zasobu słownictwa i ogólnego przygotowania do szkoły.
Wszystkie dzieci pochodziły z rodzin biednych lub średnio zamożnych. Według autorów w poprzednich badaniach dzieci z gorzej sytuowanych rodzin nie były wystarczająco dobrze reprezentowane, a poza tym spędzają one dużo więcej czasu przed ekranem telewizora.
Okazało się, że te dzieci, które kilka godzin tygodniowo spędzały na oglądaniu w telewizji programów edukacyjnych (do nich adresowanych) uzyskiwały w testach szkolnych kilka lat później lepsze wyniki iż dzieci, które ich nie oglądały. Dzieci, które oglądały w telewizji głównie programy rozrywkowe oraz kreskówki uzyskiwały w testach szkolnych mniejszą liczbę punktów.
Pozytywny wpływ programów edukacyjnych był najsilniej widoczny w odniesieniu do najmłodszych dzieci w wieku 2-3 lat.
Naukowcy podkreślają, że programy edukacyjne są przygotowane tak, aby dzieci mogły poradzić sobie z rozwiązywaniem prezentowanych w nich problemów i utrwalać zdobyte informacje. Zawarte w nich treści nie są ani zbyt trudne ani zbyt łatwe, tak że stanowią pewne wyzwanie ale jednocześnie dają dzieciom satysfakcję z ich rozwiązania. Programy przeznaczone dla szerszej widowni mogą być za trudne i w rezultacie mogą mieć negatywny wpływ na rozwój intelektualny dziecka.
Dzieci z badanej grupy przeciętnie oglądały tygodniowo średnio 1-3 godziny programów edukacyjnych, 5-6 godzin kreskówek oraz 10-16 godzin programów przeznaczonych dla szerszej widowni, dlatego badacze nie mogli w swoich doświadczeniach ustalić, czy oglądanie dużych ilości programów edukacyjnych może mieć negatywny wpływ na rozwój intelektualny dzieci.

PAP
krystyna83 : :
wrz 26 2005 Łańcuch zależności
Komentarze: 1

Leki na padaczkę

zapobiegaja drgawkom.

Wywołują depresję.

Leki na depresję

wywołuja zaparcia.

Lactulose

"lekko" przeczyszcza.

Światełko w tunelu?

 

krystyna83 : :
wrz 26 2005 Zajawka: polubić lewatywę ...Dzika Łódź...
Komentarze: 0

19 wrzesień poniedziałek

zaczynam nową dawkę :50, 50, 100

ODDZIAŁ CHIRURGII OGÓLNEJ i KOLOREK_TALNEJ

uniwersytetu w Łodzi

zrehabilitowany guru: prof. DZIKI

rejestracja

MORFOLOGIA

poznanie pani Krysi

2 piętro sala 226

Telewizor na pięniążki

Żeby obejrzeć godzinkę wrzuć 2 złote

Pogoda na jedynce i „M jak miłość”J

Lactulose –„lekko” przeczyszcza

 

20 wrzesień wtorek

4.30 mierzenie temperatury

proszki: 50, 50, 100

smsy do taty

Lactulose –„lekko” przeczyszcza

pani Józefa

pani Krysia męczy się nad 4 litrami Fortranu z wodą

W porze obiadu, lekarz odmówił mi klopsa:

Jutro badania!!!

Wieczorem :pierwsza lewatywa z 4 litrowej torebki

 

21  wrzesień środa

4.30 mierzenie temperatury

lewatywa – potrzeba kontra wolne wc,

cudowne oczyszczenie

proszki: 50, 50, 100

badania:

USG TRANSEKTALNE

MONOMETRIA

DEFEKTOSKOPIA

nigdy nie znałam takich nazw,

nigdy nie wyobrażałam sobie takich badań

pani Józefa wraca z zabiegu

Lactulose –„lekko” przeczyszcza

pani Krysia po operacji leży na ojomie

 

22 wrzesień czwartek

4.30 mierzenie temperatury

śniadanie:zupke zjadłam, bułki nie:

jutro zabieg!!!

proszki: 50, 50, 100

Wróciła pani Krysia – baleron podłaczony do internetu J

Lactulose –„lekko” przeczyszcza

Narkoz-man

(ojciec) prowadżacy

Lewatywa – yeah! (przyjemne katarsis)

 

23 wrzesień piątek

4.30 mierzenie temperatury

lewatywa

proszki: 50, 50, 100

krzyżówki po relanium (na bani)

8.15 sala operacyjna

nikt ci nie powiedział,ze przed zabiegiem nie można pić?

Powrót na dwie kaczki

10.00 sala operacyjna: nogi mi się trzęsą, dożylnie narkoza, uff

kroplówka

pani Józefa wychodzi

przychodzi jakaś 16 – latka

2 złote na „Marian i Hela” z Bałtroczykiem

 

24 wrzesień sobota

4.30 temperatura

wyjęcie wenflonu

proszki: 50, 50, 100

mama i Paweł

12.00 zdjecie opatrunku, zdenerwowanie

buty

13.00 wyjazd

16.00 dom

 

25 wrzesień niedziela

proszki: 50, 50, 100

samoanaliza – prezentacja

 

26 wrzesień poniedziałek

proszki: 50, 50, 100

mamo, jestem przeziębiona!

krystyna83 : :