W piatek byłam uinternisty. A dlaczego pani dopiero po dwóch tygodniach do mnie przychodzi?? Dal leki na gardło. Czy ja sie wydzieram? żle sie czułam, ale poszłam do Ady. Szłysmy z Jola od wileniaka. Słabo mi było chwilami. Ada sie nie zdazyła schować. Za wsześnie przyszłysmy. :) MONOPOL!!!
W sobote rano połknełam pierwsze leki. EE! troche sie pod maluje i ide na diakonię. Tata akurat jechał w tym samym kierunku. Najpierw był jeden kolega Jolki, a potem zamiana i drugi. Cieszę sie, że dzieki tym spotkaniom sie rozwijają.
Robert teraz szaleje z gupimi komentarzami ze mną. Fajnie. Czy ja jestem wysoko reawktywna?
Reaktywność - zapotrzebowanie na stymulację
Dla czynności dobrze utrwalonych już niewielki poziom pobudzenia wystarczy, by sprawnie działać.
Średni poziom aktywacji jest właściwy do sprawnego wykonywania zadań złożonych,
natomiast wysoki dla zadań prostych, ale wymagających maksymalnej koncentracji.
Nieadekwatny wzrost poziomu aktywacji w stosunku do poziomu trudności zadania opisuje się jako koszty psychofizjologiczne związane z realizacją zadania.
Np.: nieprzyjemne bicie serca, trudności z koncentracją czy inne objawy ze strony układu wegetatywnego.
Natomiast nieadekwatnemu spadkowi towarzyszy poczucie senności, apatii, nudy.
Kiedy kołysze mnie autobus zasypiam. Potrzebuję duzej stymulacji,zeby się nie znudzić. Jestem wysokoreaktywna ??
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PIERWSZY STOPIEŃ
Nikt nie wychodzi sam z sali! Jak jestes jedynym opiekunem, prosisz o pomoc rodzica.
Tajemnice chwalebne
Jasełka: wybierasz kilku królów, Maryjki, Józefów i Jezusków. Każesz odgrywac im role. Potem ustawiasz najlepszych. Maryja nic nie mówi, wiec można wtawic tam kogos niesmiałego
Tajemnice bolesne:
Pan Jeus modli się w Ogrójcu Zabawa w slepca (Ślepy prowadzi kulawego) Obwiazać szalikiem oczy i Ciuciubabka Pomysł Roberta: " Godzina cierpienia" :)
Dzieci na rekolekcjach przejawiają TOMI_WISIZM Dziecko moze być roszczeniowe (wymagajace) wkurzone ze musza być na rekolekcjach
Posłuszeństwo
Zabawa :SZYMON MÓWI.Komentarz: swietnie, żeśmy się bawili, bo nasladowalismy prowadzącego. świetnie jest słuchać zasad. Jeśli ustalamy cos wspólnie to tez tego przestrzegamy.
Dzień biczowania
Szepnij do ucha jak wygladasz kiedy jestes dobry/ zły. Pokaż to my bedziemy zgadywali.
Szepnij do ucha jak wygladasz kiedy ogladasz televizje...Szepnij do ucha, jak wygladasz kiedy sie modlisz.
Spójrzcie, on stoi, rece ma złoaone. Chce oddac uwielbienie Panu. Sa takie postawy, które konkretnie cos wyrazaja.
Cierniem ukoronowanie
Idziemy na spacer,zeby szukac patyczków. Robimy z nich krzyzyki.
Dzień niesienia Krzyza
" Godzina ciszy" Dzień wyciszenia.
Dzień ukrzyzowania
Dzień okazywania zyczliości. Chcemy ciagle pracowac nad soba, by stac sie lepszymi ludźmi. Pracowac nad swoim wzrostem ku Bogu.
Dzień zmartwychstania
Historie wielkanocne Robimy pisanki! Bazie (gałazka + wata), baranki (naklejamy watkę na papier)
Dzień wnioebowstapienia Najswietszej Marii Panny.
Rysujemy wielka Maryje na kartce i przyozdabiamy ją np papierwm kolorowym.
W ostatni dzień - informacja zwrotna.
Na kartce narysuj serduszko, podziel je na kilka części. Robimy kółeczko. Niech kazdy podejdzie i napisze ci, w czym byłeś dobry w czasie rekolekcji. Co komu się w tobie nie podobało. (Ogólna ocena toich starań)
Każdy powinien wyjśc z informacją : Jestem fajny Bóg mnie kocha
Indianin. wstaje. Przeciąga się Ziewa (a_a_a) Ubiera się. zegna sie z zoną, córką, i mała córeczką (cmoka coraz nizej w powietrzu) Jedzie na koniu (stukot w kolanka) Jedzie przez most (wali się w piersi ) Jedzie przez błotko ( poklepuje buzie). Wyciąga łuk zza pleców i mierzy do zajaca. świst.. O!!!! nie trafił! Jedzie na koniu, przez most, przez bootko, znowu przez most. Widzi jelenia. Wyciaga łuk zza pleców. Bach. (Bijemy brawo) Mam cie. Wraca do domu wita sie z zona, córa i mniejszą córą. Jedzą, myją się, rozbieraja. Kłada sie spać.
Emocja - mocna, krótko trwa Uczucie - słabe, dłuzej trwa Postawa - bardzo głeboka, wzglednie trwała
Bodziec - ciało - intelekt - uczucie - działanie
strzał -podskakujemy - przypominamy sobie podobne wydarzenie - dobre / złe uczucie ->WOLNA WOLA<- realizacja potrzeby - działanie
Gdzie mieszka moje uczucie?
Narysuj kontur człowieka. Wpisz, gdzie mieszka w tobie złość. Co się dzieje z ciałem kiedy sie złoscisz? marszczą ci sie brwi, trzęsa ręce. Co cie złosci?
Komentarz: Mam te same uczucia co wszyscy, ale kazy inaczej je wyraża.
Nazwanie uczuć pierwszym krokiem do poznania siebie i innych. (Co cie we mnie złosci i jak to wyrażasz)
MIŁOŚĆ to nie uczucie.
Uczucia nie zależa od naszej woli. Tylko zachowania możemy kontrolować. Jeden gest wyołyuje we mnie złość, w innej sytuacji usmiech.
Przepraszamy za to co zrobiliśmy pod wpływem uczucia. A nie za samo uczucie, które przezywamy !!!
Uczucia sa Moralnie Obojetne -> Katechizm Kościoła art. 5. 17,68 uczucia sa dobre, jesli skłaniaja do dobrego postepowania, złe jeśli powoduja żłe zachowanie.
Nawet świetna ocena budzi obawę!
1- 3 rok zycia. Zależa od tego jak bedziesz spostrzegał siebie Każdy pragnie poczucia przynalezności (do grupy?)
Kiedy próbujesz cos ukryć, poswięcasz cała uwage na tym. Nie zauwarzasz co się dzieje wokół. Emocje, które bardzo dusisz, moga wypłynąc z ciebie w nieoczekiwanym momencie. Ktos cos poie, a ty zareagujesz ze zdwojona siłą.
Scena autobusowa. On sie pcha w auobusie. Moja reakcja: Marszcze brwi. Mówie au. Patrze wilczym wzrokiem. Zapora zebowa: Brak komentarza słownego.Bo w autobusie to norma, że zachowanie równowagi w trakcie jazdy jest trudne.
Porozumienie bez przemocy O języku serca Marshall B. postanowił odkry sposób mówienia, który sprzyjałby współczuciu i zapobiegał przemocy. Przykłady tematów poruszanych podczas prezentacji: 4 kroki w komunikowaniu się językiem serca: obserwacja bez osądu / wyrażanie uczuć i odpowiedzialność za swoje uczucia /dentyfikacja swoich potrzeb /wyrażanie próśb bez form nacisku /ekspresja własna w sposób umożliwiający realizację naszych potrzeb /słuchanie innych w sposób umożliwiający realizację ich potrzeb / odkrywanie tego co żywe / aktualnie przeżywane przez drugą osobę, komunikacja bez słów
Pchanie się w autobusie Patrz jak zyrafa: Pewnie temu człowiekowi sie śpieszy Patrz jak szakal: On mnie nie szanuje!