WIEDZA na zaś
Komentarze: 0
|
L.p. |
Pytanie |
|
1 |
Agresja interpersonalna: od czego zależy; jakie ma konsekwencje dla jednostki; wpływ mediów na zachowania agresywne. |
|
2 |
Atrakcyjność interpersonalna: teorie, przykłady badań. |
|
3 |
Autoprezentacje: rodzaje, uwarunkowania, konsekwencje. |
|
4 |
Co dla rozumienia zachowania się człowieka wniosła psychologia ewolucyjna? |
|
5 |
Co to jest „inteligencja”? Omów różne rozumienie inteligencji na podstawie wybranych koncepcji. |
|
6 |
Czy cechy temperamentalne mogą ulegać zmianie? Uzasadnij odwołując się do konkretnych koncepcji. |
|
7 |
Czy człowiek jest istotą myślącą racjonalnie? Omów zagadnienie w odniesieniu do wyników badań nad rozumowaniem i podejmowaniem decyzji. |
|
8 |
Czy inteligencję naprawdę można mierzyć? Omów kontrowersje wokół pomiaru inteligencji. |
|
9 |
Czy każdy może być twórczy - jakie cechy osobowości sprzyjają aktywności twórczej? |
|
10 |
Czym się różnią procesy samokontroli od mechanizmów obronnych. |
|
11 |
Czynniki środowiskowe warunkujące jakość zmian rozwojowych w okresie dorosłości. |
|
12 |
Deformacje percepcji społecznej (np. błędy atrybucji). |
|
13 |
„Dziedziczność czy środowisko?” – spór o podstawowe determinanty różnic indywidualnych. |
|
14 |
Fizjologiczne koncepcje emocji – scharakteryzuj wybraną koncepcję. |
|
15 |
Heurystyki wydawania sądów społecznych. |
|
16 |
Humanistyczne podejście do osobowości – scharakteryzuj wybraną koncepcję. |
|
17 |
Jak kultura może wpływać na osobowość? |
|
18 |
Jak można wyjaśnić wpływ doświadczeń wczesnodziecięcych na przebieg procesu rozwoju? |
|
19 |
Jakie funkcje mogą pełnić emocje? |
|
20 |
Jakie funkcje pełni ekspresja emocji? |
|
21 |
Jakie miejsce w badaniach psychologicznych mają badania prowadzone na zwierzętach? |
|
22 |
Konflikty: rodzaje, procesy im towarzyszące; sposoby rozwiązywania. |
|
23 |
Małe grupy: procesy wewnątrzgrupowe, struktury, zjawisko konformizmu; myślenie grupowe. |
|
24 |
Myślenie dywergencyjne i konwergencyjne. |
|
25 |
Ograniczenia badań podłużnych nad rozwojem człowieka. |
|
26 |
Omów dwuczynnikową koncepcję emocji Schachtera i Singera. |
|
27 |
Omów elementy struktury myślenia. Jaką rolę pełnią reguły algorytmiczne i heurystyczne w procesie myślenia? |
|
28 |
Omów problem pierwszeństwa afektu i poznania. |
|
29 |
Osoby dorosłe jako osoby znaczące w procesie rozwoju w okresie dzieciństwa. |
|
30 |
Podstawowe funkcje procesów motywacyjnych –omów na podstawie wybranej koncepcji. |
|
31 |
Podstawowe funkcje uwagi. Adaptacyjna rola funkcji selektywnej uwagi. |
|
32 |
Porównaj koncepcje cech osobowości. |
|
33 |
Postawy i ich zmiany. |
|
34 |
Prawidłowości percepcji społecznej. |
|
35 |
Problemy etyczne badań eksperymentalnych nad rozwojem człowieka. |
|
36 |
Procesy automatyczne i kontrolowane i ich rola w sterowaniu zachowaniem. |
|
37 |
Procesy radzenia sobie ze stresem. |
|
38 |
Przedstaw strukturę i funkcjonowanie różnych form reprezentacji pojęciowych. |
|
39 |
Regulacyjne funkcje schematów poznawczych. |
|
40 |
Rola ja w funkcjonowaniu człowieka. |
|
41 |
Scharakteryzuj wybraną koncepcję pamięci operacyjnej. |
|
42 |
Scharakteryzuj wybraną psychodynamiczną koncepcję osobowości. |
|
43 |
Scharakteryzuj wybrany, magazynowy model pamięci. |
|
44 |
Struktura pojęć naturalnych. |
|
45 |
Styl działania a temperament. Co wiadomo o stylu działania osób o różnym zapotrzebowaniu na stymulację? |
|
46 |
Świadomość i nieświadomość w procesach emocjonalnych. |
|
47 |
Teorie atrybucji: klasyczne i nowe modele; przykłady badań. |
|
48 |
Zachowania prospołeczne: teorie, przykłady badań. |
|
49 |
Znaczenie koncepcji rozwoju Jeana Piageta. |
|
50 |
Związek funkcjonowania pamięci z emocjami. |
http://www.swps.edu.pl/new_www/studenci/prace_dyplomowe_1152707733/egzamin_magisterski_1152708241
pytania na egzamin magisterski SWPS
Forum o pytaniach na examin magisterski SWPS
http://www.swps.fora.pl/viewforum.php?f=1&sid=32b1ed78823c5d29fde09bf545ae98fd