Najnowsze wpisy, strona 22


gru 24 2005

7 grzechów głównych: obżarstwo


Komentarze: 1

 

Po Przygotowaniach do Wigilii:

 

Dmuchawce, latawce, wiatr

Daleko z betonu świat

Jak porażeni, bosko zmęczeni

 

Marek Kondrat Mydełko FA... Mhhh kąpiel

 

I powiozą mnie winda do nieba.

Syn cioci Krysi, śp. Sylwek umarł na raka płuc.

Męczył się rok. Niech mu ziemia lekką będzie.

Człowiek nawet nie wie, jaki jest silny.

Jak duże ma pragnienie żyć.

Człowiek umiera, bo takie jest życie.

 

7 grzechów głównych: obżarstwo

 

Maszynka na baterie mach 3

Paweł: w nocy na pewno jej w łazience nie będzie

 

Paweł tak się zajarał, ze do kolegi mówi:

Poczekaj, zaraz do ciebie zadzwonię,

Właśnie sobie robię paznokcie

 

Dziadek wszedł na masażer i niemal odleciał z zadowolenia

 

Po czym można poznać Mikołaja:

Po butach! ( Dziadzio założył kostium,

Ale zapomniał zmienić butów)

 

Boss cały rok wypatruje w oknie pierwszej gwiazdki

 

Poprztykać się dziś nie możemy,

Bo cały rok się będziemy tak zachowywać.

 

Mariusz N. Mariusz S. Mariusz R. Krzyś R. Artur D.

Karolina B. Iza B. Gosia W. Ola M.

Kama R. Ewa L. Jola K. Kasia C. Dorota S.

Dziękuję za pamięć.

krystyna83 : :
gru 17 2005

SZCZEMPKI KALENDARZY


Komentarze: 1

Sala konferencyjna. Dwa okna otwarte. Kobieta przy pracy: w koszulce i spodniach. Otwieraja się dzwi: Aleś ty gorrąca. Chetnie bym się jeszcze rozebrała, ale kto wtedy będzie pracował :)

 

Książe Boss po odbytym obchodzie wokół obejścia, zasiada wygodnie na biurku pod lampką, susząc sobie okrycie.

 

Uważaj. nie dawaj mu jeść, bo bedzie rzygał w samochodzie.

A czyim samochodem jedziecie?

No naszym.

Eeee szkoda. Jakby narzygał w samochodzie Gimasa(chłopak siostry), nic by się nie stało.

 

Sprzątałysmy dziś z mamą u dziadka. Pozwolił sobie na sprzatnięcie na tapczanie półce. Ba! na obcięcie swojego pozawijanego na nim 8 razy kwiatka. Domowego Zoo nie ruszaliśmy. Dla pewności zapytał : agdzie moje ptactwo?

 

Zero kierunkowy Ewa kochasz mnie?

Zero kierunkowy Nie!

 

Sposób na zwiazek według Grocholi:

W parzyste dni ona dominuje, a wnieparzyste on dominuje. W miesiącu jest wiecej dni nieparzystych.

 

Przy szatni.

Ten Obcy : Dziękuję za kurtkę

SZatniarka: Dobranoc

Ten obcy: A Pani tu śpi?

 

Mamro. Powinni tego zabronić!

Cześć Aga. Podobało ci się?

Tak.

Jutro jest to samo predstawienie.

Wiem ale nie ma Ciebie.

Przyjdż.

Jutro... jutro jadę po swiniaka.

Acha

 

Pośród tylu dni, jeszcze jeden powód by mieć dobry nastrój.

krystyna83 : :
gru 15 2005

Czy chciała by pani


Komentarze: 0

Czy chciała by pani

Czy chciała by pani murzyna
Murzyna , murzyna ach nie
Bo murzyn z Afryki to kocha jak dziki
Murzyna , murzyna ach nie

Czy chciała by pani Chińczyka
Bo Chińczyk to zdrajca i żółte ma jajca
Chińczyka , Chińczyka ach nie

Czy chciała by pani Ruskiego ..........
Bo Rusek z kołchozu , ma dyszel od wozu
Ruskiego , Ruskiego ach nie

Czy chciała by pani Araba ..........
Bo Arab to pedał , zaraz by mnie sprzedał

Czy chciała by pani Anglika ..........
Bo Anglik flegmatyk , ma kuśkę jak patyk

Czy chciała by pani Francuza ..........
Bo Francuz jak liże to bolą go krzyże

Czy chciała by pani Polaka
Polaka , Polaka ach tak
Bo Polak w potrzebie przytuli do siebie
Polaka , Polaka ach tak

http://users.nethit.pl/forum/read/decy/879424/9/

krystyna83 : :
gru 15 2005

GOFRY z OLIVKĄ


Komentarze: 1

  Gofry    
Czas wykonania:
Trudność: bardzo łatwe
Ocena przepisu [1-10]: 5
Typ potrawy: Ciasta
Źródło: internet
Wyświetlany: 15544
Komentowany: 37
Drukowany: 622
 Składniki:
- 50 dag mąki
- 15 dag masła
- 4 jaja
- 2 łyżki ciepłego mleka
- 2 dag drożdży
- esencja, np. waniliowa lub rumowa
- skórka z cytryny lub wiśniak
- olej
- łyżeczka miodu
- cukier puder do posypania
- sól


 Wykonanie:
Do miski wsyp przez sito mąkę. Wbij do niej jaja, dodaj miękkie, ale zimne masło, sól, wyrośnięte w ciepłym mleku drożdże, esencję i pozostałe składniki. Wszystko to ubij trzepaczką-miotełką albo mikserem. Ciasto powinno być gęstsze niż na naleśniki. Odstaw je na 1 godzinę. Wcześniej warto zaopatrzyć się w pędzel z jedwabiu (nie nylonu, bo ten się spali od gorącej maszynki) albo w patyczek owinięty gazą przewiązaną nitką i postawić sobie pod ręką miseczkę z olejem. Gdy gofrownica będzie już gorąca, obie wewnętrzne części - spodnią i górną - posmaruj olejem, natychmiast wylej porcję (około 3 łyżek) ciasta, zamknij, obróć, aby ciasto równo się rozlało i smaż 3-5 minut. Takie gofry można posypać cukrem i polać miodem.
http://gotowanie.x3m.pl/index.php?przepis=199

krystyna83 : :
gru 10 2005

rodzaje biblioterapii


Komentarze: 0

Wyróżniamy trzy rodzaje biblioterapii:

·  instytucjonalną - stosowaną przez lekarzy w stosunku do pacjentów "zinstytucjonalizowanych", najczęściej chorych psychicznie

·  kliniczną - praktykowaną w dobrowolnych grupach pacjentów z problemami emocjonalnymi, jej głównym celem jest "wejrzenie w siebie" i doprowadzenie do zmiany sytuacji psychologicznej pacjenta

·  wychowawczą (rozwojową) - w której stosuje się książki (materiały) wyobrażeniowe i dydaktyczne dostosowane do osób zdrowych, ale borykających się z problemami wychowawczymi (rozwojowymi).Ten rodzaj biblioterapii może być prowadzony w szkołach (np. w bibliotece lub świetlicy) i ma za zadanie wspierać rozwój, samorealizację i zdrowie psychiczne uczniów.

 

·  Rodzaje lęków:

·  odtwórcze, wyrastające z konkretnych przeżyć i zdarzeń

·  wytwórcze, powstające w wyobraźni dziecka (np. przed ciemnością)

·  związane z niezaspokojeniem podstawowych potrzeb (fizjologicznych, bezpieczeństwa, akceptacji, miłości i szacunku)

·  dotyczące obrazu własnej osoby (związane z niską samooceną)

Główne przyczyny powstawania lęków:

·  nieprawidłowe postawy rodziców (zbyt wysokie wymagania w stosunku do możliwości dziecka, nadopiekuńczość, brak czasu i zainteresowania wobec dziecka, "bezstresowość" wychowania, rodzina niepełna, chaosu, współuzależniona )

·  telewizja ( zastępowanie kontaktów z rodzicami odbiornikiem telewizyjnym - samotność dziecka, lęki realne)

·  uzależnienie od komputera - okrutne gry komputerowe

·  "lękotwórcza" szkoła (wcześniej przedszkole)

 

Przykłady lektur w oparciu, o które można budować zajęcia na określony temat:
M.Strzałkowska : "Wiersze, że aż strach" - lęk przed ciemnością
M.Musierowicz : "Bijacz" - agresja
T.Kubiak : "Nadąsany gołąb" - złość
M.Jaworczakowa : "Oto jest Kasia" - zazdrość
M.Orłoń : "Odmieniec" - odrzucenie dziecka przez klasę
J.Korczakowska : "Spotkanie nad morzem" - niepełnosprawność
L.M.Montgomery : "Ania z Zielonego Wzgórza" - uczucia, ich wyrażanie
C.Colodi : "Pinokio" - niepowodzenia w nauce szkolnej
F.H.Burnett : "Mała księżniczka" - radzenie sobie ze smutkiem
E.Meyer-Glitza : "Wiadomość od taty" - rozstania, utrata bliskiej osoby
K.Siesicka : "Zapach rumianku" - niechciana ciąża

 

Przykłady baśni poruszających określony problem:
"Brzydkie kaczątko" - brak akceptacji dla "inności"
"Kopciuszek"- rywalizacja rodzeństwa, brak miłości i uznania
"Szewczyk Dratewka" -pochwała odwagi i sprytu
"Jaś i Małgosia" - lęk przed porzuceniem
"O dwóch Dorotkach, Koguciku i Zajączku" -napiętnowanie lenistwa i nieposłuszeństwa
"Kot w butach" - złe relacje między rodzeństwem
baśń polska: "Szczęście" - odkrywanie własnych talentów i możliwości
baśń polska: "Jak mazurska baba przechytrzyła diabła" - wartość przyjaźni
baśń polska: "O dobrym przewoźniku i dwóch siostrach rusałkach" - bezinteresowność
baśń baszkirska: "Wdzięczny zając" - potrzeba wzajemnej pomocy

·  Wyróżniamy trzy rodzaje bajek terapeutycznych:

·  relaksacyjna - której głównym celem jest uspokojenie i wyciszenie dziecka; posługuje się wizualizacją, czyli obrazowaniem wewnętrznym. Wizualizacja opiera się na trzech strukturach : słuchowej (słyszysz szum drzew), wzrokowej (widzisz fale uderzające o brzeg), czuciowej (wchodzisz na szczyt góry)

·  bajka psychoedukacyjna - ma na celu wprowadzenie zmian w zachowaniu dziecka, czyli rozszerzenie repertuaru zachowań. Dziecko poznaje bohatera, który ma podobny problem i zdobywa wzory jego rozwiązania, uczy się postępowania w trudnej sytuacji, rozszerza swoją samoświadomość.

Przykłady:
"Bajka o pajączku" - odrzucenie ucznia przez grupę
"Bajka o mróweczce" - niepowodzenia w nauce szkolnej
"Bajka o dwóch ołówkach" - potrzeba przyjaźni

·  bajka psychoterapeuytczna - jest dłuższa w przeciwieństwie do poprzednich bajek, ma rozbudowaną fabułę; jej zadaniem jest obniżanie lęku, czyli ma następujące cele :
- zastępczo zaspokoić potrzeby (kompensacja), dowartościować
- dać wsparcie przez zrozumienie i akceptację, budowanie pozytywnych emocji, nadziei i przyjaźni
- przekazać odpowiednią wiedzę o sytuacji lękotwórczej i wskazać sposoby radzenia sobie

Realizacja tych zadań dokonuje się w dziecku, ono "przepracowuje" bajkę i albo ją przyjmuje albo odrzuca.

Przykłady:
- "Mrok i jego przyjaciele" - lęk przed nieznanym otoczeniem
- "Ufuś - lęk przed chorobą i cierpieniem
- "Księżycowy domek" - lęk przed przemocą w domu
- "Pewnego późnego popołudnia" - lęk przed niezaspokojeniem potrzeby akceptacji, osamotnienie w rodzinie
- "Wesoły Pufcio" - lęk przed kompromitacją

 

·  Podstawowe techniki biblioterapeutyczne, stosowane w zależności od założonych celów, poruszanego problemu, składu uczestniczącej grupy, przewidzianych efektów, miejsca i czasu zajęć, to:

·  głośne, samodzielne czytanie tekstów przez dzieci

·  czytanie wyselekcjonowanych tekstów przez prowadzącego

·  słuchanie tekstów biblioterapeutycznych o charakterze relaksacyjnym lub aktywizującym

·  dyskusja nad czytanym utworem (czasami zdarza się, że mówienie o książce jest pretekstem do innej rozmowy, jest wstępnym elementem terapii poprzedzającym poruszenie problemów bliższych uczestnikom niż te, o których traktuje utwór)

·  pisanie listu do bohatera literackiego

·  wymyślanie innego zakończenia utworu

·  wchodzenie w rolę wybranego bohatera i przedstawienie scenek (drama) inspirowanych sytuacją literacką

·  wykonywanie ilustracji do czytanego utworu obrazującej jego nastrój

·  wykonywanie prac plastycznych ilustrujących emocje dzieci wywołane czytanym utworem

·  mandala, czyli buddyjska technika uspokajająca, która ma wywołać refleksję oraz poprawić koncentrację, która doskonale spełnia również rolę integracyjną grupy i pobudza do pracy twórczej ( malowanie, rysowanie, usypywanie z piasku, kasztanów, patyczków, grochu itp., mandale można stosować nie tylko w klasie, ale również w terenie, np. podczas zajęć na boisku szkolnym lub na wycieczce).

 

Żródło: http://www.publikacje.edu.pl/publikacje.php?nr=1002

 

krystyna83 : :